خانه | فروشگاه | کیف قلمزنی مدل شیر و خورشید

کیف قلمزنی مدل شیر و خورشید

  • کیف دستی زنانه بسیار فاخر و شیک
  • طرح و اجرایی بی نظیر از هنر زیبای قلمزنی ایران
  • با مدل شیر و خورشید ،هنر و اصالت را به همراه داشته باشیدد
وزن 550 گرم
ابعاد 20 × 12 × 5 سانتیمتر
جنس بدنه کیف

برنج

جنس آستر داخل

چرم طبیعی

تکنیک هنری

قلمزنی

سبک هنری

ریزه قلم

رنگ اصلی زمینه

نقره ای

نام هنرمند

مریم لک

8,000,000 تومانعدد

1 عدد در انبار (می توان پیش خرید کرد)

7 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

کیف دستی زنانه ، قلمزنی شده مدل شیر و خورشید

کیف  مجلسی مدل “شیر و خورشید”، آراسته شده با هنر قلمزنی.
همه تزئینات کیف “شیر و خورشید” با دست قلمزنی شده است. یک سو خلوت طراحی شده تا نقش “شیر و خورشید” به رنگ طلایی و نقره ای در آسمانی پر ستاره کاملاً نمایان و متمایز باشد، و سوی دیگر هنرمند  بر روی زمینه‌ای از بندهای اسلیمی و ختایی‌ها، شیر و خورشیدی در مرکز کیف و محصور بین قابی که شامل دو دسته برگ و غنچه است خلق کرده است . در یک سوی نقش شیر و خورشید شاخه ای از گندم به نشانه رزق و روزی و اقتصاد شکوفا آمده است . و در سوی دیگر شاخه ای از زیتون به نشانه صلح و امنیت ، قلمزده شده است .

مشخصات ، ابعاد ، وزن و…

  • 🔸جنس بدنه کیف از برنج است که قلع‌اندود و سفید شده‌ است . بخش های طلایی رنگ مربوط به زمینه برنجی است که در حین قلمزنی دوباره از زیر قلع بیرون آورده شده است. ️
  • 🔸️دیواره داخلی کیف با چرم طبیعی پوشانده شده است.
  • 🔸️ابعاد: ۲۰ × ۱۲ × ۴/۵ سانتی‌متر
  • 🔸️وزن: حدود ۵۵۰ گرم
  • 🔸️برای استفاده روی شانه قابلیت اتصال زنجیر دارد.

نقش شیر و خورشید

گرچه در بسیاری تمدن‌های باستانی ایران و  میان‌رودان، نقش شیر و نقش خورشید جایگاه نمادین و ممتازی مرتبط با خدایان و پادشاهی و فرّ ایزدی داشته‌اند، اما رواج نقش ️توأمان “شیر و خورشید”، به  سده ششم پس از اسلام و سکه‌های زمان سلجوقیان روم می‌رسد. در همان تمدن‌های باستانی هم، این دو نقش با هم در ارتباط بوده‌اند؛ برای مثال”شَمَش” خدای خورشید ِ بابلیان به صورت شیر تجسم می‌یافت. اما این دو نقش معمولاً  با هم تصویر نشده‌اند.

از سده ششم هجری، نقش شیر و خورشید بیشتر مرتبط با ستاره‌بینی بوده و در باور ایشان به سعد و خوش‌یمنی “خورشید در صورت‌فلکی اسد” مرتبط بوده است. نقش شیر و خورشید بر روی سکه‌ها و بیرق‌های زمان ایلخانیان و تیموریان ادامه یافت تا نوبت به سلسله صفوی رسید.

با توجه به‌ گرایش‌های شیعی سلاطین صفوی، این‌بار شیر نمادی از حضرت علی(ع) و اشاره به لقب اسدالله دانسته شد. این تفسیر  تا زمان قاجار هم ادامه یافت، و حتی شمشیری که به نقش شیر وخورشید اضافه شد مانند ذوالفقار علی، دو شاخه بود.
 بعدها دوباره خوانش‌های ملی‌گرایانه از این نقش پررنگ شد، چنانچه شیر نمادی از رستم و پهلوانان ایرانی و نقش خورشید اشاره‌ای به پادشاهی اسطوره‌ای جمشید دانسته شد، اما به نظر می‌رسد نقش  “خورشیدی که از پس شیری سربرآورده”، به ایران باستان ارتباط آشکاری ندارد، و نقشی مرتبط با طالع‌بینی بوده که مقبول افتاده و هرکسی از ظن خود یار او شده است.
سخن کوتاه کنیم، خورشید و شیر هر دو عناصر باشکوه طبیعت هستند، و همه فرهنگ‌هایی که در سرزمین ایران آمده و رفته‌اند، این دو را محترم شمرده‌اند، از تمدن‌های بین‌النهرین و سامی، تا ترک و تازی و مغول، همه تفسیر و نمادپردازی خود را از این نقوش داشته‌ و به باور خود آن را دوست داشته‌اند.

شرایط نگهداری و محافظت از کیف دستی قلمزنی مدل شیر و خورشید

  • کیف های تزیین شده با هنر قلمزنی به دلیل جنس تمام فلزی بدنه ها و لایه محافظ یا همان قلع روی آنها از مقاومت بسیار مناسبی برخوردار هستند.
  • برای تمیز کاری کیف قلمزنی شده مدل شیر و خورشید میتوانید از یک دستمال مرطوب استفاده نمایید.
  • پس از مدتی میتوانید جهت براق شدن مجدد کیف از یک دستمال آغشته به سرکه استفاده نمایید .

معرفی هنرمند قلمزن کیف زنانه و مجلسی مدل شیر و خورشید

قلمزنی کیف “کارون” توسط خانم “مریم لک” انجام شده است. خانم لک اهل دورود لرستان است، و قلمزنی را از خانم “دلیخون” فراگرفته است. پیشتر مدل شمس‌العماره و کارون را از قلم خانم لک معرفی کرده بودیم. امیدواریم که بپسندید.

ویدئو نمایش کیف قلمزنی مدل شیر و خورشید

نمایش هر دوسو و داخل کیف

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کیف قلمزنی مدل شیر و خورشید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تحویل اکسپرس

حمل رایگان سفارشات به تمام نقاط ایران

پرداخت امن

امکان پرداخت انلاین و مطمئن با تمام کارتها

ضمانت اصالت کالا

ضمانت اصل و با کیفیت بودن تمام محصولات

7 روز گارانتی بازگشت وجه

امکان بازگشت محصول خریداری شده و عودت وجه